Snadné čtení
- Vítejte na stránkách Nemocnice Na Homolce.
- Používáme zkratku NNH a říkáme si Homolka.

Kdo jsme?
Nemocnice Na Homolce a najdete nás v hlavním městě Praze.
- Pomáháme lidem, aby se uzdravili a cítili se lépe.
- Takhle to u nás vypadá: Virtuální prohlídka nemocnice.
- Tady je plánek a průvodce areálem Plánek a průvodce areálem.
Telefonické kontakty:
- Informace: +420 257 271 111 – tady vás přepojí na oddělení, kam se chcete dovolat.
Potřebujete rychlou pomoc?
Máte velké bolesti, silně krvácíte nebo jste zranění? Volejte sanitku (rychlou záchrannou službu) na telefonním čísle 155 nebo tísňovou linku 112!
Adresa:
- Roentgenova 37/2, 150 30 Praha 5
Kudy k nám?
Metrem a autobusem
- Metrem (zelená trasa A) a autobusem číslo 167 (směr Nemocnice Na Homolce) a č. 168 (směr Bílá Hora) – stanice Nemocnice Na Homolce – vstup do hlavní budovy v 5. patře.
- Metrem (žlutá trasa B) a autobusem číslo 167 ze stanice Na Knížecí (směr Nemocnice Na Homolce) – stanice Sídliště Homolka – snadný vstup spodní vrátnicí na oddělení v prvním patře nemocnice nebo na různá vyšetření v blízkosti hlavní budovy nemocnice– magnetická rezonance, gama nůž, PET centrum.
Autem
- Parkování přímo v nemocnici je omezené. Je zde málo parkovacích míst a za parkování se platí poplatky. Neplatí jen ti, kteří mají průkazku ZTP a auto s kartičkou ZTP.
Jak se vyznat v nemocnici?
- Abyste se v naší nemocnici dobře vyznali, máme tu hodně informačních cedulí, šipek a vodících barevných čar na podlaze, které vás přivedou k výtahu – oranžová, zelená, žlutá a bílá.
- U hlavního vchodu v 5. patře jsou informace a pracovníci, kteří vám poradí, jak se dostanete ke svému lékaři nebo na vyšetření. Pokud jste poprvé u nás v nemocnici, hledejte velký nápis CENTRÁLNÍ KARTOTÉKA.
- Centrální kartotéka je okénko, kde se při první návštěvě zaregistrujete, abyste k nám mohli na vyšetření. Potřebujete mít u sebe občanský průkaz, kartičku pojišťovny.
Co děláme?
V nemocnici léčíme nemocné lidi – pacienty. Ti k nám chodí na různá vyšetření. Pokud jsou hodně nemocní nebo potřebují jít na operaci, leží u nás více dnů a my se o ně celý den dobře staráme.
Kdo se stará o pacienty?
- Doktoři, sestřičky a ošetřovatelé nebo ošetřovatelky. Dobře je poznáte podle oblečení. Pacientům dobře vaří naši kuchaři.
Proč chodí lidi do nemocnice?
- S běžnými nemocemi jako je angína nebo chřipka, chodíte ke svému lékaři, kterého dobře znáte. Někdy ale máte i jiné, méně běžné nemoci, nebo potíže, proto vás vaši lékaři potřebují poslat do nemocnice. Dají vám papír – žádanku, kterou k nám donesete.
- V nemocnici se vás ujmou jiní lékaři. Nejdříve si s vámi popovídají, aby zjistili, co vás trápí, a obvykle vás pošlou na další vyšetření v budově nemocnice.
- Někdy se může stát, že se lékaři rozhodnou, že musíte jít na operaci. Datum s vámi naplánují a vy se od sestřiček dozvíte, co přesně máte dělat a kam máte jít.
- Když je vám hodně špatně, zraníte se nebo vám nezabírají léky, zavoláte si sanitku, která vás odveze do správné nemocnice.
Jaké máme oddělení:
- Pacienti mají různé nemoci a každá nemoc má svého lékaře, který o ní ví spoustu věcí.
- V naší nemocnici máme všechna důležitá oddělení, abychom pomohli co nejvíce lidem.
- Zaměřuje se hlavně na nemoci srdce, cév a nervové soustavy (mozek, mícha, nervy)
- Zde najdete všechny kliniky a oddělení: Naše oddělení. Oddělení, které hledáte si můžete rychleji najít kliknutím na počáteční písmeno názvu oddělení. Například: hledám oddělení neurologie – kliknu na okýnko s písmenem N.
Je v nemocnici lékárna?
- V 5. patře u hlavního vchodu je lékárna, což je místo, kam chodíte s receptem od lékaře. Můžete si tam nejen vyzvednout své léky, ale také koupit různé vitaminy, masti, krémy, náplasti nebo respirátor.
- Lékárna je označená velikým zeleným křížem
- Kontakt na lékárnu je zde: Lékárna.
Když máte nastoupit do nemocnice?
- Jděte hlavním vchodem do 5. patra, kde je kancelář s nápisem Centrální příjem.
- Tam vám pomůžeme vyplnit formulář a ukážeme vám cestu na oddělení.
- Všechno, co budete potřebovat vědět, se dozvíte v den nástupu do nemocnice.
Co si musíte přinést, pokud budete v nemocnici více dnů?
- občanský průkaz
- kartičku zdravotní pojišťovny
- léky
- toaletní potřeby, ručník
- pyžamo
- župan
- bačkory
- berle, hole, brýle, naslouchátko – pokud je máte a potřebujete
- telefon a nabíječku, pokud chcete mít u sebe
Jak to vypadá na pokojích v nemocnici?
- Máte svoji postel. Na pokoji jste ještě s dalšími nemocnými.
- Je o vás dobře postaráno: dostáváte snídani, svačinu, oběd a večeři.
- Každý den s vámi promluví lékař nebo lékařka a starají se o vás ošetřovatelé a ošetřovatelky.
- Dostáváte léky a ošetřovatelé vás doprovázejí na různá vyšetření a lékařské zákroky – operace.
- Na pokoji je teplo, čisto a bezpečno.
- Všechno, co budete potřebovat vědět, se dozvíte v den nástupu do nemocnice.
Budu v nemocnici něco platit?
- Ošetření v běžnou pracovní dobu je hrazené zdravotní pojišťovnou, proto platit nic nebudete.
- Poplatek 90,- Kč zaplatíte při ošetření pohotovostní službou (v pracovních dnech od 5 odpoledne do 7 ráno a v sobotu, neděli nebo ve svátek po celý den a noc).
- Pokud budete vyzvedávat léky v lékárně na recept, je možné, že budete hradit doplatek.
- Máme tady bufet a kavárnu, kde si můžete koupit něco dobrého.
Když v nemocnici zůstanu, mohu mít návštěvu?
- Ano, když budete ležet v nemocnici, může za vámi přijít návštěva.
Co je zakázané mít u sebe na nemocničním pokoji?
- zbraně, nože, zvířata, alkohol
Máte ještě otázky?
Máte další otázky k naší nemocnici? Zavolejte na naši ústřednu, rádi vám pomůžeme. Telefon: 257 271 111.
Spoustu věcí najdete i na našem webu: www.homolka.cz.